امروزه کوچک کردن توربوشارژ ها اساس فعالیت خودروسازان در زمینه افزایش گشتاور خودرو و کاهش مصرف سوخت است. به تازگی ایده ای جدید مطرح شده است که بر این اساس برای هر سیلندر دو توربوشارژ قرار میگیرد. این ایده در حد نمونه اولیه است و هنوز آزمایش نشده است.

براساس این ایده در انتهای هر مانیفولد سیلندر یک توربوشارژ کوچک قرار میگیرد. یک توربوشارژ برای مکش و دیگری برای تخلیه. این کار سرعت مکش و تخلیه را افزایش میدهد و با افزایش سرعت مکش گشتاور بیشتری تولید میشود. توربوشارژ خروجی حدود 20 درصد از توربوشارژ مکش کوچکتر است و با اینرسی کمتر سبب میشود دود داخل سیلندر با بازدهی بیشتری خارج شود.

افزودن دو توربوشارژ برای هر سیلندر سبب افزایش سرعت ورودی هوا و خروج دود خواهد شد که بر اساس محاسبات این امر باعث افزایش توان موتور و بازدهی آن میشود.