خودروهای حال حاضر جهان در دو نوع محور جلو و محور عقب تقسیم بندی میشوند. بدین معنی که وظیفه انتقال نیروی موتور روی چرخهای عقب یا جلوی ماشین باشد.بدین ترتیب دیفرانسیل خودرو در همان قسمت نصب میشود. هرکدام از این دو حالت مزایا و معایبی دارد که به مقایسه آنها خواهیم پرداخت:

 محور جلو محور عقب
1در شرایط بد آب و هوایی و هوای بارانی کنترل بهتری دارند.در شرایط بد آب و هوایی و زمین های لغزنده منحرف میشوند.
2در جاده های شیب دار عملکرد بهتری دارند.در جاده های شیب دار کم می آورند.
3به دلیل نامتعادل بودن وزن خودرو دقت فرمان پذیری کمی دارند.به دلیل داشتن تعادل بیشتر دقت فرمان پذیری بیشتری نیز دارند.
4تجمع وزن خودرو در جلو باعث تاثیر منفی هنگام پیچیدن میشود.مخصوص دریفت و ساخت دونات روی آسفالت هستند!
5به دلیل چسبندگی زیاد، تایر ها به سرعت صاف میشوند.مصرف سوخت بالایی دارند.
6فضای سرنشینان عقب بیشتر است.به دلیل قرارگیری دیفرانسیل در عقب فضای زیر پای سرنشینان کاهش می یابد.
7تولید خودروی محور جلو ارزان تر است.دارای میل گردان و اتصال یونیورسال هستند.